Opinia SEOSEM24, o tym, jak znaleźć nieindeksowane strony?
Poznaj opinie SEOSEM24 o tym, dlaczego Google zdecydowało się nie indeksować już wszystkich stron, które mu podajesz. A zwłaszcza rozwiązania, które działają przy jednoczesnej poprawie SEO strony.
Google nie chce już indeksować wszystkiego, co mu dajemy. Ale to jego praca, prawda?
Niezindeksowana strona raczej nie będzie generować ruchu, na tym polega problem. Ironia polega na tym, że czasami Google nie chce nawet zaindeksować strony, którą zna. Jest to słynny błąd „Strona wykryta – obecnie niezindeksowana” w konsoli wyszukiwania, który jest bardzo irytujący.
Wyjaśnię, jak rozpoznać nieindeksowane strony i dlaczego Google ogranicza indeksowanie.
I oczywiście zapewnię rozwiązania tego głównego problemu SEO.
Chciałbym powiedzieć, że jest to bardzo proste, ale nie zawsze tak jest. Jeśli masz małą witrynę z kilkoma stronami, na pewno jest to łatwiejsze niż przy witrynie z tysiącami stron.
Lista stron nieindeksowanych (a które powinny być) – opinia SEOSEM24 o tym jak taką listę można stworzyć
Oto początek metody, która w opinii SEOSEM24 dobrze działa, aby mieć globalną wizję:
Przejdź do Google Search Console, sekcja „Indeks”, raport „Zasięg”.
Kliknij „Wykluczone”, aby wyświetlić strony nieindeksowane (kliknij również „Błąd”, aby dezaktywować ten filtr).
Sprawdź w tabeli pod wykresem, czy masz nieindeksowane strony.
Skąd mam wiedzieć, czy dany adres URL jest indeksowany?
- oficjalnym sposobem jest użycie inspektora adresów URL (wpisz adres URL w polu wyszukiwania u góry konsoli wyszukiwania),
- wypróbuj także witrynę poleceń: {URL} , nawet jeśli nie jest do tego stworzona (uważaj, nie zawsze można ją wykorzystać),
- lub polecenie inurl:{URL},
- lub spróbuj szczęścia i wyszukaj w Google fragment zdania znajdujący się na testowanej stronie (w razie potrzeby z cudzysłowem),
- lub wykorzystaj specjalistyczne narzędzia, jeśli takimi dysponujesz.
Rozumiesz, że nie tylko nie jest to takie proste, ale dodatkowo jest niewykonalne dla wszystkich adresów URL Twojej witryny. Nie wspominając już o tym, że mogą istnieć różnice między danymi Google.
Problem polega na tym, że czasami raport pokrycia indeksu jest nieaktualny. Zdarza się, że:
- strona jest deklarowana jako nieindeksowana, podczas gdy przy innym sprawdzeniu adresów URL jest indeksowana. Lub odwrotnie…
- strona jest uznawana za nieindeksowaną, gdy widzisz ją w SERPach!
Opinie SEOSEM24 o tym, dlaczego Google nie indeksuje już wszystkich stron?
Kto wie, może Google stwierdziło, że jest teraz zbyt wiele adresów URL do przetwarzania każdego dnia? Może chodzi o to, że koszty indeksowania muszą zostać obniżone? Jest jedno wyjaśnienie… zaraz się tego dowiesz.
W każdym razie, po dokładnym przestudiowaniu tego pytania, mogę powiedzieć, że w Google jest jasna i wyraźna wola wyboru adresów URL do indeksowania. W rzeczywistości podjęto nawet decyzję odgórną: Google próbuje zgadnąć, czy warto zaindeksować stronę, nawet przed jej zaindeksowaniem.
Zasadniczo najważniejsza informacją jest to, że Google używa technik sztucznej inteligencji, aby z góry ocenić, czy warto indeksować stronę.
Używają uczenia maszynowego do identyfikowania lub przewidywania jakości, jaką można uzyskać z indeksowania. Interesująca jest próba przewidzenia poziomu jakości, jaki można uzyskać z określonego indeksowania, zanim jeszcze to nastąpi. Dzięki temu Google może mądrzej planować indeksowanie.
Opinia SEOSEM24 o tym, dlaczego Google wolniej indeksuje nowe treści w witrynie?
Jeśli nowe treści nie są szybko indeksowane, problem nie polega na tym, że ich jakość jest niewystarczająca, ale na jakości wszystkich istniejących treści w witrynie.
Tutaj, jak sądzę, konieczne jest zainteresowanie się jakością wszystkich stron, o które prosisz Google o indeksowanie… Te znalezione za pomocą linków, ale także inne indeksowane strony.
Jak zindeksować wszystkie strony witryny?
Proponuję kilka rozwiązań, jak i zastosowanie się do wskazówek Google na temat indeksowania stron. Cóż, więc jak sprawić, by ta „Wyższa Inteligencja” zrozumiała, że Twoje strony zasługują na indeksowanie?
Twój problem:
Regularnie publikuje treści w mojej witrynie, a moje nowe artykuły nie są przetwarzane przez Google. Nie są indeksowane wystarczająco szybko. Co mogę zrobić?
Odpowiedź:
Myślę, że jest to coś, co musisz z czasem poprawić, zwłaszcza jeśli jest to nowa witryna. Algorytmy Google potrzebują czasu, aby to wszystko ocenić, aby szybko i często indeksować dodawane przez Ciebie treści. Zwłaszcza jeśli publikujesz nowe treści, brane są pod uwagę takie czynniki, jak ogólna jakość, którą Google zaobserwowało w witrynie na przestrzeni czasu.
Jeśli jest to nowa witryna, algorytm nie ma wystarczającego kontekstu dotyczącego jakości.
Jeśli jest to starsza witryna i widzisz, że Google nie będzie pobierać ani indeksować nowych treści, spróbuję cofnąć się o krok i zastanowić się, co robisz, aby było jasne dla Google, że jest to treść wysokiej jakości i że nie mieszasz ba stronie treści wysokiej i niskiej jakości.
Opinie SEOSEM24 o problemie z indeksacją
Jeśli nowe treści nie są szybko indeksowane, problem nie polega na tym, że ich jakość jest niewystarczająca, ale na jakości wszystkich istniejących treści w witrynie. Jeśli Twoja witryna jest bardzo nowa lub dotyczy tematu, dla którego Google jest bardzo wymagający (zdrowie, finanse itp.), musisz zbadać inne kryteria, aby zrozumieć problemy z indeksowaniem.
Sprawdź jakość całej swojej witryny i spróbuj ją poprawić! Możesz też skontaktować się z nami! Zapraszamy na naszą stronę SEOSEM24 gdzie znajdziesz do nas kontakt.
Proponuję dostarczyć Ci analizę indeksowanych stron z prawdziwymi danymi dla wybranej przez Ciebie strony.
Co warto zapamiętać o indeksowaniu stron z tego artykułu?
Jeśli masz zbyt wiele stron, których Google nie chce indeksować, prawdopodobnie masz zbyt wiele stron „wysokiego ryzyka” związanego z jakością:
- są znacznie rzadziej indeksowane,
- te strony, które i tak są dużo mniej efektywne (chodzi o generowanie ruchu),
- uniemożliwiasz indeksowanie dobrych stron,
- obniżasz ogólną jakość witryny postrzeganą przez internautów i przez algorytm Google.
Więc jeśli poprawisz te strony (audyt szczegółowo wszystko wyjaśni!), możesz liczyć na to, że Google zmieni podejście do Twojej witryny i zacznie ją szybciej indeksować, a co za tym idzie:
- większość z nich zostanie zindeksowana,
- będą generować znacznie większy ruch organiczny,
- nie będą już uniemożliwiać indeksowania aktualnych dobrych stron,
- poprawią ogólną jakość postrzegania witryny przez internautów i przez algorytm Google.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat indeksacji stron i poznać opinie SEOSEM24 po prostu o nas zadzwoń 533 543 333 lub napisz maila!